Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Το Ποδήλατο «Κλειδί» για τους Κλιματικούς Στόχους



Εάν όλοι οι ευρωπαίοι έκαναν ποδήλατο όπως οι Δανοί, τότε η ΕΕ θα μπορούσε να πετύχει πάνω από το ¼ του στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με έκθεση.
Το ποσοστό θα αυξηθεί στο 50% του στόχου της ΕΕ εάν οι ευρωπαίοι έκαναν ποδήλατο 5χλμ την ημέρα, τονίζει ο συντάκτης τηςέκθεσης της Ομοσπονδίας Ευρωπαίων ΠοδηλάτωνBenoit Blondel.
«Η δυναμική της ποδηλασίας για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους είναι τεράστια», είπε, «και με τόσο λίγη προσπάθεια. Η στροφή περισσοτέρων στην ποδηλασία είναι πολύ πιο φθηνή από το να έρθουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους».
Ο κύκλος ζωής των εκπομπών από το ποδήλατο είναι πάνω από 10 φορές μικρότερος από εκείνον των επιβατικών αυτοκινήτων, λέει η έκθεση, ακόμη και εάν ληφθεί υπόψη η διατροφική πρόσληψη των ποδηλατών.
Οι ποδηλάτες καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες από τους αυτοκινητιστές- και τις απελευθερώνουν ως καύσιμο- εξαιτίας της πρόσθετης ενέργειας που χρειάζεται για την κίνηση των οχημάτων τους.
Η έκθεση έλαβε υπόψη όλες τις πτυχές της διαδικασίας παραγωγής τροφίμων – γεωργικά μηχανήματα, άρδευση, χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων καθώς και την ένταση CO2 διαφόρων τροφών- και εκτιμά ότι αυτό το καύσιμο απελευθερώνεται σε 21 γραμμάρια ανά χλμ για κάθε επιβάτη.
Οι ερευνητές επέλεξαν τη Δανία «αλλά οι Ολλανδοί δεν θα ήταν χαρούμενοι εάν λέγαμε ότι οι Δανοί είναι οι πιο ενθουσιώδεις ποδηλάτες στην Ευρώπη», τόνισε η άλλη συντάκτρια της έκθεσης Chloe Mispelon.
Η Κοπεγχάγη έχει στόχο 50% για τις μετακινήσεις με ποδήλατο μέχρι το 2020. Παρόλο που οι Δανοί κάνουν περισσότερα χλμ με ποδήλατο ετησίως, η Ολλανδία έχει το καλύτερο μερίδιο στην Ευρώπη στις περιηγήσεις με ποδήλατο ανά άτομο, πρόσθεσε, βοηθώντας την Ευρώπη να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους.
Οι στόχοι της ΕΕ 
Οιστόχοι των μεταφορών της ΕΕαποτελούν μέρος μιας συνολικής στρατηγικής μείωσης των εκπομπών αερίων κατά 80-95% από τα επίπεδα του 1990 μέχρι τα μέσα του αιώνα.
Οι επιστήμονες λένε ότι αυτό είναι το ελάχιστο που χρειάζεται για να «κλείσει» η υπερθέρμανση του πλανήτη στους 2 βαθμούς Κελσίου,μετά τους οποίους οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές.
Ωστόσο μεταξύ 1990 και 2007, οι εκπομπές αερίων από τις μεταφορές στην ΕΕαυξήθηκε κατά 36%ενώ στους άλλους τομείς είχε πτώση 15%.
«Από το 2007 μέχρι το 2013, η Επιτροπή έχει δεσμεύσει 600εκ ευρώ για τις υποδομές ποδηλασίας», είπε στη EurActiv ο εκπρόσωπος της ομοσπονδίας ποδηλάτων, Julian Ferguson. «Είναι μόλις του 0.7% ενός ταμείου ύψους 82δις».
Αντίθετα, η υποδομή των δρόμων λαμβάνει περίπου το 47% των ταμείων της ΕΕ για τις υποδομές μεταφορών, που θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό για εθνικές επενδύσεις.
Ως εκ τούτου η ECF προτείνει το 10% της συγχρηματοδότησης της ΕΕ στις μεταφορές να αφιερωθεί στην ποδηλασία, καθώς και να τεθεί στόχος 15% για τη χρήση ποδηλάτου μέχρι το 2020.
Πηγή EurActiv.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου