Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

Πρωτοβουλία «Διάσωσης» του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη Ζητά ο Δημήτρης Σιούφας από την Κυβέρνηση



Άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών για να διασωθεί το πρότζεκτ του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη ζητά από την κυβέρνηση ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας, ο οποίος, ως υπουργός Ανάπτυξης, υπέγραψε την τριμερή συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού. Επίσης, χαρακτηρίζει «παντελώς αβάσιμες και αστήριχτες» τις αιτιάσεις της βουλγαρικής πλευράς περί μη οικονομικής βιωσιμότητας του έργου, με την οποία δικαιολόγησε την αποχώρησή της.
Σε δήλωση του ο Δ.Σιούφας τονίζει ότι το έργο είναι οικονομικά βιώσιμο και περιβαλλοντικά ασφαλές από οποίο προκύπτουν σημαντικά οφέλη για την Ελλάδα,ενώ εκφράζει την ελπίδα ότι η βουλγαρική κυβέρνηση θα ανακαλέσει την απόφασή της.
Αναλυτικά ο Δ.Σιούφας δήλωσε:
«Οι χθεσινές δηλώσεις του Αντιπροέδρου της Βουλγαρικής κυβέρνησης κ. Ντιάνκωφ, για την αποχώρηση της Βουλγαρίας από το έργο της κατασκευής του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μόνο θλίψη μπορεί να προκαλούν.
Επισημαίνω ότι, τα τελευταία δύο χρόνια και κατ’ επανάληψη σε ομιλίες μου στη Βουλή είχα εκφράσει τις ανησυχίες μου και καλούσα την κυβέρνηση να επιταχύνει τους ρυθμούς για την προώθηση του έργου.
Κατά τα άλλα, οι αιτιάσεις της Βουλγαρικής πλευράς περί μη οικονομικής βιωσιμότητας του έργου είναι παντελώς αβάσιμες και αστήριχτες. Ήταν εξ’ αρχής βεβαιωμένη η οικονομική βιωσιμότητα του έργου από τη μελέτη της εταιρείας E.L.F που χρηματοδότησαν οι Ρωσικές, Ελληνικές και Βουλγαρικές εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, και με βάση αυτό, προχώρησε και υπεγράφη η τριμερής συμφωνία.
Σε ότι δε αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα που θέτει η Βουλγαρική πλευρά, η στάση αυτή είναι εντελώς προσχηματική. Δυστυχώς, όμως βρήκαν και πάτημα στη δήλωση του Προέδρου του ΠΑ.ΣΟ.Κ κατά την προεκλογική του ομιλία στην Αλεξανδρούπολη στις 9 Σεπτεμβρίου του 2009.
Το έργο της κατασκευής του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη είναι οικονομικά βιώσιμο και περιβαλλοντικά ασφαλές και βεβαίως εξυπηρετεί, με το καλύτερο τρόπο, την ανάγκη ύπαρξης ενός ακόμη διαύλου μεταφοράς Ρωσικών και όχι μόνο πετρελαίων στις μεγάλες Δυτικές αγορές. Γι’ αυτό η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας – Ρωσίας και Βουλγαρίας στην Αθήνα στις 15 Μαρτίου του 2007 αποτέλεσε γεγονός που καλύφθηκε εκτενώς από όλα τα μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης και έτυχε της επιδοκιμασίας κορυφαίων αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των Η.Π.Α και μεγάλων διεθνών οικονομικών οργανισμών (Ο.Ο.ΣΑ, Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, κ.α.).
Βεβαίως, σημαντικά οφέλη προκύπτουν και για την Ελλάδα και για τη Βουλγαρία που με την υλοποίηση του έργου εντάσσονται στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, αναβαθμίζονται γεωπολιτικά, διασφαλίζουν σημαντικά ποσά από τα τέλη διέλευσης ετησίως και εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.
Άλλωστε, υπενθυμίζω τις σχετικές δημόσιες δηλώσεις του απερχόμενου Προέδρου της Βουλγαρίας κ. Γκεόργκι Παρβάνωφ και του πρώην Πρωθυπουργού κ. Σεργκέι Στανίσεφ, που μαζί με τον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, τον πρώην Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, στήριξαν αποφασιστικά την προώθηση της διακρατικής συμφωνίας και την υλοποίηση του έργου.
Ελπίζω, ότι η βουλγαρική κυβέρνηση θα ανακαλέσει την απόφασή της.
Εκτιμώ ότι στην κατεύθυνση αυτή οφείλει να αναλάβει και άμεσα, πρωτοβουλίες η Ελληνική Κυβέρνηση».
Πηγή energia.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου