Η αμερικανική κυβέρνηση κατήγγειλε στις 21 Δεκεμβρίου την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δίνει αμέριστη υποστήριξη στη νομοθεσία της ΕΕ επιβάρυνσης των αερογραμμών για εκπομπές άνθρακα σε πτήσεις από και προς την Ευρώπη, λέγοντας ότι η υπόθεση δεν επιλύθηκε.
Το δικαστήριο αποφάνθηκε εναντίον μιας ομάδας αμερικανικών αερογραμμών που κινήθηκε εναντίον της νομοθεσίας που απαιτεί από τις αερογραμμές, που έχουν πτήσεις από και προς την Ευρώπη, να αγοράζουν άδειες σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ από την 1ηΙανουαρίου.
Το αρχικό κόστος αναμένεται να είναι ελάχιστο, αλλά θα αυξηθεί περίπου στα 9 δις ευρώ μέχρι το τέλος του 2020
«Συνεχίζουμε να έχουμε ισχυρές νομικές και πολιτικές αντιρρήσεις στην συμπερίληψη των πτήσεων μη ευρωπαϊκών αερομεταφορέων στο ETS», είπε ο Krishna R. Urs, ανώτατος αξιωματούχος του State Department. «Δε βλέπουμε την απόφαση του δικαστηρίου ως επίλυση αυτών των αντιρρήσεων».
Στην απόφασή του χθες, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο είπε ότι η εφαρμογή του ETS στις αερομεταφορές «δεν παραβιάζει ούτε τις αρχές του εθιμικού διεθνούς δικαίου στο θέμα, ούτε τη συμφωνία ανοιχτών ουρανών».
Η αμερικανική κυβέρνηση, που προειδοποίησε ότι θα λάβει «κατάλληλα μέτρα» εάν η ΕΕ δεν αναθεωρήσει την άποψή της για το ETS, είπε ότι είναι απογοητευμένη από την απόφαση, και επανέλαβε ότι θέλει να εξεταστεί το ζήτημα από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
«Οι ΗΠΑ στηρίζει σθεναρά τον στόχο της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής και μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις διεθνείς αερογραμμές», είπε ο Urs.
«Καλούμε την ΕΕ να συνεργαστεί με τους διεθνείς εταίρους στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι βάσιμες ανησυχίες που εγέρθηκαν από τη διεθνή κοινότητα».
Αντιρρήσεις της αμερικανικής βιομηχανίας
Η υπόθεση εναντίον της ΕΕ αρχικά πήγε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου από τον βιομηχανικό όμιλο, American Airlines and United Continental, αλλά το δικαστήριο του Λονδίνου το παρέπεμψε στο δικαστήριο του Λουξεμβούργου.
Οι κριτικές για τους κανόνες της ΕΕ, που συμφωνήθηκαν το 2008, ισχυρίζονται ότι σύμφωνα με το σύμφωνο για το κλίμα του Κιότο το 1997, οι χώρες δεσμεύτηκαν να αντιμετωπίσουν τις εκπομπές αερίων από τις αερομεταφορές από κοινού μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας του ΟΗΕ.
Για περισσότερο από μια δεκαετία τώρα, οι συνομιλίες στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο, και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είπε ότι η ΕΕ έχει το δικαίωμα να λάβει μονομερή δράση. Ωστόσο οι ΗΠΑ, όπου η περιβαλλοντική νομοθεσία έχει γίνει το επίκεντρο διαφωνίας μεταξύ Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικάνων, απέρριψαν το ευρωπαϊκό σχέδιο.
Εάν περάσει σχέδιο νόμου στο αμερικανικό Κογκρέσο, θα καταστήσει παράνομη τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Σε επιστολή τους την περασμένη εβδομάδα προς τους ευρωπαίους αξιωματούχους η αμερικανίδα ΥΠΕΞ Hillary Clinton και ο υπουργός μεταφορών Raymond LaHood κάλεσαν την ΕΕ «να επανεξετάσει το εν λόγω ζήτημα» και να συνδεθεί εκ νέου με τον υπόλοιπο κόσμο.
«Ελλείψει τέτοιας βούλησης από την πλευρά της ΕΕ, θα είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε κατάλληλη δράση», είπαν στην επιστολή τους.
Δικηγόροι και κάποιοι περιβαλλοντολόγοι είπαν ότι το επόμενο λογικό βήμα είναι να ληφθεί δράση σε παγκόσμιο επίπεδο από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
«Η ηγεσία της ΕΕ είναι πραγματικά σημαντική. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ένα ευρύ σύστημα από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας», είπε η Pamela Campos, από το αμερικανικό λόμπυ Environmental Defense Fund.
Η βιομηχανία προτιμά παγκόσμια πολιτική
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υπολογίσει ότι το κόστος ανά επιβάτη θα μπορούσε να αυξηθεί από 2 σε 12 ευρώ, πολύ λιγότερο από τα 100 πρόστιμο που θα επέβαλε στις αερογραμμές που δεν συμμορφώνονταν.
Οι αερογραμμές, που έχουν κάνει πολύ μεγαλύτερες αξιολογήσεις του κόστους, πρότειναν μια παγκόσμια αντί μιας αποσπασματικής προσέγγισης. Η ΕΕ είπε ότι συμφωνεί απόλυτα με αυτό αλλά εξαντλήθηκε η υπομονή της να περιμένει μια παγκόσμια λύση.
Πηγή EurActiv.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου