Πάντως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η πτώση του τζίρου ως τον Απρίλιο ήταν 10-12% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2009. Οι πρατηριούχοι, πιο απαισιόδοξοι, υποστηρίζουν ότι η πτώση του τζίρου φθάνει και το 30%, αλλά με ανεπίσημα στοιχεία για το πεντάμηνο.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2009 πουλήθηκαν περί τους 2.160.000 εκατ. τόνους ντίζελ και περί τους 2.850.000 τόνους βενζίνης.
Σε όλη τη διάρκεια του 2008 είχαν πουληθεί περίπου 2,5 εκατ. τόνοι ντίζελ κίνησης και 3 εκατ. τόνοι αμόλυβδης, ενώ εφέτος σύμφωνα με τους υπολογισμούς των πρατηριούχων θα πουληθούν 1,6 εκατομμύρια τόνοι ντίζελ κίνησης και λίγο πάνω από 2 εκατομμύρια τόνοι αμόλυβδης, δηλαδή η πτώση θα είναι πολύ σημαντική.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ)
σε επιστολή που απέστειλε προς τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει στην αγορά καυσίμων ενδεχόμενη ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας στις τιμές της βενζίνης και κάνει λόγο για «ολέθριο σφάλμα» αφού η πτώση του τζίρου είναι πασιφανής και από τη μείωση της κίνησης στους δρόμους.
Οι πρατηριούχοι σημειώνουν ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης, από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας έχει αυξηθεί σε 91,9 λεπτά από 57,4 λεπτά το λίτρο. Δηλαδή η συνολική αύξηση μέχρι στιγμής είναι 34,5 λεπτά ανά λίτρο και έπεται συνέχεια με την επόμενη δόση της αύξησης του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου. Η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού οφείλεται κατά 50% στις υψηλές τιμές των καυσίμων. Τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι ο όγκος των πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4% τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία δόση της αύξησης του ΕΦΚ.
Με την ενσωμάτωση δεν επιτυγχάνεται ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει όλα τα μεταφορικά κόστη όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων, σημειώνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι με τα καύσιμα.
(από την εφημερίδα "Το Βήμα", 24/6/2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου