Ας σημειωθεί ότι στο σύστημα αυτό το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι το ξύλο της πυρήνας της ελιάς, κάτι που μειώνει το κόστος του απαιτούμενου καυσίμου για τη λειτουργία του, οπότε και η όλη προσπάθεια καθίσταται φιλική στο περιβάλλον.
Ολος ο σχεδιασμός και η επιλογή των υλικών έγιναν στη Μυτιλήνη. Στις ερευνητικές προσπάθειες δε που έγιναν πολύ σημαντική ήταν η συμβολή στελεχών του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε από τον πρόεδρο της εταιρείας Στρατή Γόμο, το νέο σύστημα αποτελείται από έναν αυτοτροφοδοτούμενο με πυρηνόξυλο καυστήρα, ο οποίος βρίσκεται μέσα στη δεξαμενή αποθήκευσης του υγρού αποβλήτου προς εξάτμιση. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η άμεση εναλλαγή των τοιχωμάτων του καυστήρα και του απόβλητου. Τα καυσαέρια στην πορεία προς την έξοδό τους στην ατμόσφαιρα διοχετεύουν μεγάλο μέρος της θερμότητάς τους σε ένα σύμπλεγμα σωληνώσεων μέσα στο οποίο ρέει το υγρό απόβλητο προς εξάτμιση. Με τον τρόπο αυτό αξιοποιείται η θερμότητα των καυσαερίων και μειώνεται η αναγκαία καύσιμη ύλη.
Πριν τα υγρά απόβλητα οδηγηθούν στον καυστήρα για να εξατμιστούν, περνούν από μια δεξαμένη στην οποία υπάρχει ένα ειδικό ελαιόφιλο προσροφητικό υλικό, το οποίο εγκλωβίζει οποιαδήποτε υπολείμματα ελαιοπεριεκτικότητας υπάρχουν σ' αυτό. Ετσι ώστε στον καυστήρα να πηγαίνει για εξάτμιση μόνο νερό.
Η λειτουργία του όλου συστήματος ελέγχεται από ηλεκτρονικά συστήματα επιτηρητών στάθμης, πίεσης και θερμοκρασίας του υγρού μέσα στη δεξαμενή εξάτμισης, όπως επίσης και θερμοκρασίας θαλάμου καύσης.
Το σύστημα εξάτμισης δίνει τη δυνατότητα να σταματήσει η λειτουργία του λέβητα του ελαιοτριβείου, αφού με τον ατμό που παράγεται υπερκαλύπτονται όλες οι ανάγκες ζεστών νερών που χρειάζεται το ελαιοτριβείο.Η ισχύς του συστήματος είναι 9 KW, η κατανάλωση πυρήνα ανέρχεται στα 140 ώς 200 κιλά την ώρα και στο διάστημα αυτό μπορεί να εξατμίσει 2.400 λίτρα υγρών αποβλήτων. *
Πηγή enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου