Με τη συμμετοχή και της γερμανικής Ε.ΟΝ, στο πλευρό της νορβηγικής Statoil και της ελβετικής EGL, η κοινοπραξία TAP προχώρησε στην επικαιροποίηση της αίτησης προς την ΡΑΕ για την κατασκευή Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου. Παράλληλα, οι εξελίξεις στο εγχώριο “μέτωπο” θέλουν το Σ.τ.Ε. να έχει απορρίψει την αίτηση του Δήμου Δερβενακίων κατά της περιβαλλοντικής μελέτης του αγωγού φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ προς το Αλιβέρι.
Η επικαιροποίηση της αίτησης έγινε με βάση το νέο Κανονισμό Αδειών και είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις μέτοχοι ( Statoil και EGL από 42,5% και ΕΟΝ με 15%) προσδιορίζουν ως πηγή τροφοδότησης του νέου αγωγού τα κοιτάσματα αερίου που θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο ανάπτυξης της 2ης φάσης της περιοχής Sah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν.
Στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων κοιτασμάτων είναι μέτοχος και η Statoil, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν αναφέρεται, στην αίτηση της TAP, ως πιθανή πηγή το ιρανικό αέριο, παρόλο που η EGL διαθέτει συμβόλαιο για 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.
Αντίθετα, σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται αναφορά στο ενδεχόμενο προμήθειας φυσικού αερίου από άλλες πηγές στις παρευξείνιες περιοχές.
Η όδευση του Transadriatic Pipeline είναι η γνωστή διαδρομή Θεσσαλονίκη – Καστοριά – Αλβανία με υποθαλάσσια όδευση στην Ιταλία, ενώ η ετήσια ροή φυσικού αερίου εκτιμάται στα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα με προοπτικές διπλασιασμού. Το δε κόστος επένδυσης τοποθετείται στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με βάση τα δεδομένα που δημιουργούν σήμερα τόσο οι τιμές του χάλυβα όσο και τα κόστη των πλωτών μέσων., τα οποία αποτελούν χρηματιστηριακά προϊόντα και υπόκεινται σε μεταβολές.
Για την προοπτική ανάπτυξης του ΤΑ P έχει εκφραστεί θετικά και η ελληνική κυβέρνηση ενώ οι τρεις μέτοχοι αναζητούν και νέους εταίρους, είτε από τον διεθνή χώρο είτε και από την Ελλάδα.
Άμεσος στόχος της κοινοπραξίας είναι η εκκίνηση, το φθινόπωρο, των περιβαλλοντικών μελετών, οι οποίες θα προχωρήσουν με βάση τις προδιαγραφές της EBRD, με στόχο να είναι ευχερέστερη η πρόσβαση στην χρηματοδότηση.
Ο TAP είναι ένα από τα 4 σχέδια μεταφοράς φυσικού αερίου στη λογική του λεγόμενου Νότιου Διαδρόμου, μαζί με τους Nabucco, ITGI και South Stream, με την χώρα μας να μετέχει, ως γνωστόν, στα δύο τελευταία.
Σε ό, τι αφορά, τώρα, την πρόοδο ενός άλλου αγωγού, αυτού του ΔΕΣΦΑ που θα καταλήξει στο Αλιβέρι, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση του Δήμου Δερβενακίων κατά της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου.
Έτσι, οι εργασίες προχωρούν κατά τον σχεδιασμό, σύμφωνα προς τον οποίο ο αγωγός θα είναι έτοιμος προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2011, ώστε η ΔΕΗ να είναι εν συνεχεία σε θέση να προχωρήσει στο commissioning της ισχύος 417 μεγαβάτ νέα της μονάδας.
Για το ίδιο ζήτημα η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής έχει ζητήσει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, επιδιώκοντας νε επιτύχει τα μεγαλύτερα δυνατά αντισταθμιστικά οφέλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου