Σχέδιο για την αναβάθμιση των σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα λιμάνια και ιδιαίτερα στου Πειραιά ανακοίνωσε η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη σε συνάντηση που είχε σήμερα στο Υπουργείο με τον Νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, τον Γιώργο Ανωμερίτη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, καθώς και αντιπροσωπεία ακτοπλόων, εκπροσωπούμενων από τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Νικόλαο Καβαλλιέρο.
Επίσης, με στόχο την αύξηση του πρασίνου στο λιμάνι που λειτουργεί ως φυσικό φίλτρο συγκράτησης των σωματιδίων, η Υπουργός ενημέρωσε ότι έχει γίνει σχετική προεργασία για τον εντοπισμό κτιρίων γύρω από το λιμάνι που θα μπορούσε να υλοποιηθεί πρόγραμμα πράσινες ταράτσες, ενώ κλείνοντας η Υπουργός ζήτησε εγγράφως τις θέσεις των ακτοπλόων για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά.
Η σύσκεψη που εντάσσεται στο πλαίσιο των κοινών δράσεων που έχουν αναπτύξει Υπουργείο Περιβάλλοντος και Νομαρχία Πειραιά έγινε με πρωτοβουλία της τελευταίας και με αφορμή τη μελέτη που εκπόνησε για λογαριασμό της το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σύμφωνα με την οποία η ατμόσφαιρα στο λιμάνι του Πειραιά είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από πολύ υψηλές συγκεντρώσεις επιβλαβών για την υγεία αιωρούμενων μικροσωματιδίων.
Ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας, που έλαβε πρώτος τον λόγο επεσήμανε ότι το πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση στο λιμάνι του Πειραιά ζητά επιτακτικά λύση, καθώς τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης επιβεβαιώθηκαν με τα πλέον αδιαμφισβήτητα στοιχεία.
Για την επίλυση του ανέπτυξε τις προτάσεις στις οποίες έχει καταλήξει η μελέτη, που περιελάμβαναν μεταξύ άλλων:
-Την επεξεργασία μέτρων ελέγχου των εκπομπών από πλοία στο Εθνικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης
-Τη δημιουργία σταθμού μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά
-Τη λήψη ειδικών μέτρων για τα ελλιμενισμένα κάτω των δύο ωρών πλοία που δεν υπόκεινται στον περιορισμό χρήσης καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,1 %. Η πρόταση περιλαμβάνει τη διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης καυσίμου ντήζελ, αντί για βαρύ πετρέλαιο, στα πλοία των γραμμών Αργοσαρωνικού (ferry boat) κατά την είσοδο και τον απόπλου τους από το λιμάνι και αυτό διότι οι εκπομπές σωματιδίων από βαρύ πετρέλαιο έχουν μάζα μέχρι και 3 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με το diesel. Η ρύθμιση αυτή που μπορεί να λυθεί νομοθετικά πρέπει να επεκταθεί και στα λιμάνια των νησιών του Αργοσαρωνικού ώστε να βελτιώσουν την περιβαλλοντική τους εικόνα και την ελκυστικότητά τους, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης από τη μεριά του, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Πράσινο Λιμάνι που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβριο από τον ΟΛΠ με τη συνδρομή της Νομαρχίας Πειραιά, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανάπτυξη πρασίνου κατόπιν μελέτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τη δημιουργία και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων για το επιβατικό και το εμπορικό λιμάνι, την ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμών πλοίων, πρόγραμμα ανακύκλωσης σκουπιδιών, διαχείριση των slops και κλείσιμο των δύο μόνιμων δεξαμενών στην Ακτή Βασιλειάδη, που όπως αναφέρθηκε αποτελούν πηγή ρύπανσης.
Οι ακτοπλόοι στην τοποθέτησή τους υπογράμμισαν ότι λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο μέτρα για την χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ εκφράστηκαν θετικά έναντι του μέτρου της ηλεκτροδότησης των ελλιμενισμένων πλοίων, προτείνοντας μάλιστα να επεκταθεί πέραν του λιμένος Πειραιώς και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας.
Πηγή protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου