Με μια ιδιαίτερα αυστηρή επιστολή του προς τους υπευθύνους της εταιρείας, γραμμένη σε στρατιωτικό ύφος, ο απόστρατος ναύαρχος Θαντ Αλεν- επικεφαλής των επιχειρήσεων απορρύπανσης στον Κόλπο του Μεξικού για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης, υπόλογος μόνο στον Μπαράκ Ομπάμα- απαίτησε περισσότερες πληροφορίες για το μέγεθος της νέας διαρροής αλλά και για την πιθανότητα δημιουργίας νέων, παραχωρώντας μάλιστα χρονική προθεσμία μόλις τεσσάρων ωρών. Εμφανώς ανήσυχη, η εταιρεία- η μόνη που διαθέτει σαφή εικόνα για το τι συμβαίνει στον πυθμένα, ενάμισι χιλιόμετρο κάτω από την επιφάνεια- υποσχέθηκε να παρακολουθεί προσεκτικά κάθε εξέλιξη και να την αναφέρει αμέσως.
Ο εκνευρισμός των ομοσπονδιακών αρχών προκύπτει από το γεγονός ότι η νέα υπόγεια διαρροή, που ξεκινά σε άγνωστο βάθος κάτω από τον πυθμένα, μπορεί θεωρητικά να αποβεί ακόμη καταστροφικότερη από τη «συμβατική» διαρροή που σημειωνόταν ως τώρα. Ο λόγος είναι πως, ενώ ως τώρα ήταν δυνατόν ως έναν βαθμό να συγκεντρώνεται το διαρρέον πετρέλαιο από την υπάρχουσα οπή που είχε δημιουργηθεί από το γεωτρύπανο της εξέδρας άντλησης Deepwater Ηorizon, τώρα ελλοχεύει ο κίνδυνος διαρροής από δεκάδες νέες «φυσικές» οπές καθώς οι πιέσεις ανοίγουν δρόμο για το πετρέλαιο μέσα από τα πετρώματα.
Αν συμβεί αυτό, φυσικά, θα αχρηστεύσει κάθε προσπάθεια: θεωρητικά η διαρροή θα σταματήσει μόνο με την εξάντληση του κοιτάσματος, το οποίο υπολογίζεται πως περικλείει ως και 50 εκατ. βαρέλια! Στην ουσία, ο Αλεν και η κυβέρνηση πιέζουν την ΒΡ να συνδέσει το νέο καπάκι με αγωγούς που θα μεταφέρουν το πετρέλαιο σε σκάφη στην επιφάνεια περιορίζοντας έτσι τις πιέσεις κάτω από τον πυθμένα και εμποδίζοντας τη δημιουργία νέων οπών διαρροής.
(από την εφημερίδα "Το Βήμα", 20/7/2010)
(από την εφημερίδα "Το Βήμα", 20/7/2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου