Η λύση αυτή εξετάζεται από τη στιγμή που η λήψη άδειας για τον αγωγό φυσικού αερίου που θα τροφοδοτεί τη νέα μονάδα, καρκινοβατεί, ενώ υπάρχουν αντιδράσεις και απειλούνται προσφυγές στα Δικαστήρια.
Αυτές αφορούν τη χωροθέτηση του τμήματος του αγωγού που διέρχεται από το Πεντελικό και ακολουθεί την όδευση του υπάρχοντος αγωγού, ο οποίος τροφοδοτεί τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στο Λαύριο. Ηδη το νομαρχιακό συμβούλιο Ανατολικής Αττικής έχει ζητήσει αναθεώρηση της χάραξης του αγωγού, ενώ σε περίπτωση αυτή δεν αποφασιστεί, προτείνεται η προσφυγή στα Δικαστήρια.
Με δεδομένο ότι η εμπλοκή αυτή είναι δυνατό να προκαλέσει καθυστερήσεις ακόμη και χρόνων στην υλοποίηση του έργου, άρα και στην έναρξη λειτουργίας της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής, οι υπηρεσίες της ΔΕΗ επεξεργάζονται σχέδια για την κατασκευή πλωτού τέρμιναλ, το οποίο θα αποθηκεύει και θα αεριοποιεί υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Αντίστοιχη λύση όπως είναι γνωστό, προωθούν και οι όμιλοι Μυτιληναίου-Βαρδινογιάννη για την τροφοδοσία των δικών τους μονάδων. Επίσης και η ΔΕΠΑ εξετάζει τη λύση για την ενίσχυση του Βόρειου συστήματος του δικτύου, από τη στιγμή που η κατασκευή χερσαίου τέρμιναλ στις εγκαταστάσεις της ΒΦΛ στη Νέα Καρβάλη Καβάλας, προσκρούει σε αντιδράσεις τοπικών φορέων.
Η πρόοδος εργασιών
Σε ό,τι αφορά στην πρόοδο των έργων κατασκευής της μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ στο Αλιβέρι, μετά την έγκριση τροποποίησης των αδειών που είχε λάβει αρχικά, λόγω μετατόπισης και αλλαγών σε τμήματα του εργοστασίου (σύστημα ψύξης κλπ), έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα πολιτικού μηχανικού και έτσι εκφράζεται αισιοδοξία ότι η νέα μονάδα ισχύος 420 μεγαβάτ, θα μπορεί να παράγει στο τέλος του 2011.
Στο συγκεκριμένο έργο έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις χρόνων, καθώς η χωροθέτησή του συνέπιπτε με αρχαιολογικό χώρο. Ετσι, η εγκατάστασή του μετατοπίστηκε μεν, αλλά αυτό είχε ως αποτέλεσμα αλλαγές στο συνολικό σχεδιασμό της μονάδας και αλλαγή στο σύστημα ψύξης.
Μετά την επίλυση των προβλημάτων αυτών, προέκυψε το νεότερο με την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, το οποίο επιδιώκεται να επιλυθεί με την ανεξαρτητοποίηση της νέας μονάδας από το σύστημα αγωγών του ΔΕΣΦΑ, μέσω του πλωτού τέρμιναλ.
Aπό την εφημερίδα Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου