Τη σταδιακή παύση της λειτουργίας του μοναδικού διυλιστηρίου πετρελαίου της Βουλγαρίας, του Lukoil Neftochim (σ.σ. θυγατρική της ρωσικής εταιρείας Lukoil), το επόμενο εικοσιτετράωρο, ανακοίνωσε, σήμερα, στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου, ο διευθυντής της εταιρείας, που εδρεύει στο λιμένα του Μπουργκάς, Βαλεντίν Ζλάτεφ.
Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή την αναίρεση της άδειας λειτουργίας των κεντρικών αποθηκών και των εγκαταστάσεων φορτοεκφόρτωσης αργού πετρελαίου, με απόφαση των βουλγαρικών τελωνείων.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, ορισμένες από τις συνέπειες της παύσης λειτουργίας του διυλιστηρίου- έστω και αν αυτή θα έχει προσωρινό «χαρακτήρα»- για την αγορά καυσίμων και τη βουλγαρική οικονομία, θα είναι οικονομικές ζημίες δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων για τη θυγατρική της Lukoil, καθώς και το ενδεχόμενο απόλυσης χιλιάδων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Neftochim, η ίδια η διακοπή της λειτουργίας της μονάδας (η οποία κανονικά δουλεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο) είναι πολύπλοκη, αλλά και επικίνδυνη τεχνολογική διαδικασία.
Εξάλλου, δύο φορές περισσότερο περίπλοκη, χρονοβόρα και δαπανηρή είναι η επανεκκίνηση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων της «Neftochim», για την ολοκλήρωση της οποίας θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας, μαζί με τους απαιτούμενους πολυάριθμους ελέγχους και την έκδοση σχετικών αδειών λειτουργίας των διάφορων τεχνολογικών γραμμών από τα αρμόδια όργανα.
Κατά τον επικεφαλής της μονάδας, η επιχείρηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την εγκατάσταση του αναγκαίου εξοπλισμού, ο οποίος θα εξασφαλίσει αδιάκοπη ροή- σε πραγματικό χρόνο- στη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων, των δεδομένων για την κυκλοφορία της πρώτης ύλης και των έτοιμων υγρών καυσίμων (με βάση την προβλεπόμενη νομοθεσία).
"Εμείς δεν είμαστε κανένα 'μικρομάγαζο'. Μόνο τα σημεία, στα οποία θα πρέπει να εγκατασταθούν τα ειδικά όργανα μέτρησης (παρέχουν πληροφορίες για την ποσότητα αερίου με τα οποία η μονάδα τροφοδοτεί την αγορά) και ο υπόλοιπος εξοπλισμός στην έκταση του διυλιστηρίου μας, είναι περισσότερα από τετρακόσια", είπε ο κ. Ζλάτεφ.
Ο ίδιος, αν και παραδέχθηκε ότι η εταιρεία, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν κατάφερε να τηρήσει όλες τις (χρονικές) προθεσμίες που παρείχε ο νόμος για την ολοκλήρωση των τεχνικών έργων, εξαιτίας των δυσκολιών που ανέκυπταν, υπενθύμισε ότι η Lukoil Bulgaria απευθύνθηκε γραπτώς στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες για το θέμα, ζητώντας την έναρξη διαλόγου για την επίτευξη ρεαλιστικής λύσης.
Προειδοποίησε δε ότι η διακοπή της λειτουργίας του διυλιστηρίου θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στον οργανισμό σιδηροδρόμων της Βουλγαρίας, καθώς η Lukoil Neftochim αποτελεί έναν βασικό συνεργάτη του οργανισμού, κατέχοντας μερίδιο τουλάχιστον 45% στα φορτία.
"Μέχρι στιγμής έχουμε επενδύσει στη Βουλγαρία 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου, με συνέπεια τα περισσότερα προϊόντα μας να ανταποκρίνονται πλήρως στις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς", σημείωσε ο κ. Ζλάτεφ, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο προσφυγής στη δικαιοσύνη, λόγω της παρεμπόδισης της λειτουργίας της επιχείρησης με την αναίρεση των αδειών της "αφού σε κάθε πολιτισμένο κράτος δικαίου παρόμοια προβλήματα λύνονται στα δικαστήρια", όπως είπε.
Ο κ. Ζλάτεφ απέρριψε κατηγορηματικά τα «υπονοούμενα» περί εμπλοκής της Lukoil «σε παράνομες δοσοληψίες υγρών καυσίμων», όπως επισημαίνεται σε δημοσιεύματα του Τύπου, τα οποία επικαλούνται δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τομέα επεξεργασίας πετρελαίου και πωλήσεων καυσίμων Όλεγκ Ντούροφ σημείωσε πως σε αντίστοιχη περίπτωση, στην Ιταλία, για την εγκατάσταση ίδιου εξοπλισμού έχει δοθεί προθεσμία πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο η εγκατάσταση μίας εκ των βασικών γραμμών ελέγχου της εισερχόμενης πρώτης ύλης απαιτεί χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών, ενώ από τη Lukoil Neftochim της ζητήθηκε να ολοκληρωθεί- η ίδια κατασκευή- σε διάστημα μόλις 1,5 έτους.
"Οι 24.000 εργαζόμενοι στο διυλιστήριο δεν είναι λαθρέμποροι. Εμείς βγάζουμε το ψωμί μας με σκληρή δουλειά. Καλούμε την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να μην κλείσει το διυλιστήριο", είπε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων Μίνκο Μίνκοφ και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, σε περίπτωση που υπάρξει απειλή για την απασχόληση των εργαζομένων στον κλάδο.
Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή την αναίρεση της άδειας λειτουργίας των κεντρικών αποθηκών και των εγκαταστάσεων φορτοεκφόρτωσης αργού πετρελαίου, με απόφαση των βουλγαρικών τελωνείων.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, ορισμένες από τις συνέπειες της παύσης λειτουργίας του διυλιστηρίου- έστω και αν αυτή θα έχει προσωρινό «χαρακτήρα»- για την αγορά καυσίμων και τη βουλγαρική οικονομία, θα είναι οικονομικές ζημίες δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων για τη θυγατρική της Lukoil, καθώς και το ενδεχόμενο απόλυσης χιλιάδων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Neftochim, η ίδια η διακοπή της λειτουργίας της μονάδας (η οποία κανονικά δουλεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο) είναι πολύπλοκη, αλλά και επικίνδυνη τεχνολογική διαδικασία.
Εξάλλου, δύο φορές περισσότερο περίπλοκη, χρονοβόρα και δαπανηρή είναι η επανεκκίνηση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων της «Neftochim», για την ολοκλήρωση της οποίας θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας, μαζί με τους απαιτούμενους πολυάριθμους ελέγχους και την έκδοση σχετικών αδειών λειτουργίας των διάφορων τεχνολογικών γραμμών από τα αρμόδια όργανα.
Κατά τον επικεφαλής της μονάδας, η επιχείρηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την εγκατάσταση του αναγκαίου εξοπλισμού, ο οποίος θα εξασφαλίσει αδιάκοπη ροή- σε πραγματικό χρόνο- στη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων, των δεδομένων για την κυκλοφορία της πρώτης ύλης και των έτοιμων υγρών καυσίμων (με βάση την προβλεπόμενη νομοθεσία).
"Εμείς δεν είμαστε κανένα 'μικρομάγαζο'. Μόνο τα σημεία, στα οποία θα πρέπει να εγκατασταθούν τα ειδικά όργανα μέτρησης (παρέχουν πληροφορίες για την ποσότητα αερίου με τα οποία η μονάδα τροφοδοτεί την αγορά) και ο υπόλοιπος εξοπλισμός στην έκταση του διυλιστηρίου μας, είναι περισσότερα από τετρακόσια", είπε ο κ. Ζλάτεφ.
Ο ίδιος, αν και παραδέχθηκε ότι η εταιρεία, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν κατάφερε να τηρήσει όλες τις (χρονικές) προθεσμίες που παρείχε ο νόμος για την ολοκλήρωση των τεχνικών έργων, εξαιτίας των δυσκολιών που ανέκυπταν, υπενθύμισε ότι η Lukoil Bulgaria απευθύνθηκε γραπτώς στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες για το θέμα, ζητώντας την έναρξη διαλόγου για την επίτευξη ρεαλιστικής λύσης.
Προειδοποίησε δε ότι η διακοπή της λειτουργίας του διυλιστηρίου θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στον οργανισμό σιδηροδρόμων της Βουλγαρίας, καθώς η Lukoil Neftochim αποτελεί έναν βασικό συνεργάτη του οργανισμού, κατέχοντας μερίδιο τουλάχιστον 45% στα φορτία.
"Μέχρι στιγμής έχουμε επενδύσει στη Βουλγαρία 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου, με συνέπεια τα περισσότερα προϊόντα μας να ανταποκρίνονται πλήρως στις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς", σημείωσε ο κ. Ζλάτεφ, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο προσφυγής στη δικαιοσύνη, λόγω της παρεμπόδισης της λειτουργίας της επιχείρησης με την αναίρεση των αδειών της "αφού σε κάθε πολιτισμένο κράτος δικαίου παρόμοια προβλήματα λύνονται στα δικαστήρια", όπως είπε.
Ο κ. Ζλάτεφ απέρριψε κατηγορηματικά τα «υπονοούμενα» περί εμπλοκής της Lukoil «σε παράνομες δοσοληψίες υγρών καυσίμων», όπως επισημαίνεται σε δημοσιεύματα του Τύπου, τα οποία επικαλούνται δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τομέα επεξεργασίας πετρελαίου και πωλήσεων καυσίμων Όλεγκ Ντούροφ σημείωσε πως σε αντίστοιχη περίπτωση, στην Ιταλία, για την εγκατάσταση ίδιου εξοπλισμού έχει δοθεί προθεσμία πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο η εγκατάσταση μίας εκ των βασικών γραμμών ελέγχου της εισερχόμενης πρώτης ύλης απαιτεί χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών, ενώ από τη Lukoil Neftochim της ζητήθηκε να ολοκληρωθεί- η ίδια κατασκευή- σε διάστημα μόλις 1,5 έτους.
"Οι 24.000 εργαζόμενοι στο διυλιστήριο δεν είναι λαθρέμποροι. Εμείς βγάζουμε το ψωμί μας με σκληρή δουλειά. Καλούμε την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να μην κλείσει το διυλιστήριο", είπε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων Μίνκο Μίνκοφ και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, σε περίπτωση που υπάρξει απειλή για την απασχόληση των εργαζομένων στον κλάδο.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου