Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά ηλεκτροκίνητα ενδέχεται να κατακτήσουν το 10% της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη μέχρι το 2020, σύμφωνα με την έκθεση «Electric cars: charged with potential», που έδωσε στη δημοσιότητα η Βασιλική Ακαδημία Μηχανολογίας στο Λονδίνο.
Στους πιθανούς περιορισμούς για την επίτευξη αυτού του στόχου οι επιστήμονες που συνέταξαν την έκθεση περιλαμβάνουν το κόστος υποδομής ύψους περίπου 7.152 δολαρίων για κάθε σημείο επαναφόρτισης των μπαταριών στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς και τις ακριβές μπαταρίες λιθίου με περιορισμένη διάρκεια ζωής περίπου 161 χιλιόμετρα.
«Δεν υπάρχει προφανής πηγή χρηματοδότησης για αυτή την υποδομή», τονίζεται στην έκθεση.
Μια επιπρόσθετη πηγή ανησυχίας είναι η χρονική διάρκεια επαναφόρτισης των μπαταριών, που κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8 ωρών ή και περισσότερο.
Η προσφορά των μετάλλων που απαιτούνται για την κατασκευή των μπαταριών δεν συνιστά, ωστόσο, πηγή ανησυχίας, όπως τόνισε ο εκ των συντακτών της έκθεσης Ρότζερ Κεμπ του πανεπιστημίου του Λανκάστερ.
«Τα παγκόσμια αποθέματα λιθίου επαρκούν για ένα δισεκατομμύριο μπαταρίες ηλεκτροκίνητων, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν επίκεινται ελλείψεις", υπογραμμίζεται στην έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Μηχανολογίας.
(από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου