Στην έκθεση που παρουσίασε το ITF, ο διακυβερνητικός οργανισμός στον ΟΟΣΑ, διατυπώνεται η εκτίμηση ότι η πληθυσμιακή άνοδος, η αύξηση της αστυφιλίας και τα υψηλότερα εισοδήματα δίνουν ώθηση στη ζήτηση για μεταφορές και ασκούν μεγάλες πιέσεις στα συστήματα μεταφορών του πλανήτη.
Η δυναμικότητα μεταφορών θα δυσκολευτεί να επεκταθεί με τους ρυθμούς αύξησης της ζήτησης και κατά συνέπεια θα χρειαστεί, πλέον, να λειτουργήσουν πιο αποδοτικά τα συστήματα μεταφορών στο μέλλον, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η ιδιοκτησία και χρήση αυτοκινήτων στις προηγμένες οικονομίες μοιάζει να σταθεροποιείται, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έκθεσης. Δεν αποδίδουν, ωστόσο, το φαινόμενο σε κορεσμό, αλλά σε υψηλές και αβέβαιες ενεργειακές τιμές, σε χαμηλότερα και αβέβαια εισοδήματα και στη στροφή σε ταχύτερες μεταφορές, όπως οι αεροπορικές και τα τραίνα μεγάλης ταχύτητας.
Οι ερευνητές του ITF αναμένουν τριπλασιασμό του όγκου των αεροπορικών μεταφορών το 2050, σε σχέση με το 2010, και θεωρούν ότι αυτές θα αγγίξουν τα υψηλότερα επίπεδα μόνον αν η Κίνα και οι άλλες ασιατικές αγορές προχωρήσουν σε ευρείας κλίμακας απελευθέρωση μέσω συμφωνιών «Ανοικτοί Ουρανοί».
Εκτιμούν ότι οι εκπομπές από τα αυτοκίνητα θα αγγίξουν, παγκοσμίως, τα 90 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, κατά μέσον όρο και προειδοποιούν ότι απαιτείται αύξηση 44% της εξοικονόμησης καυσίμων μέχρι το 2050, για να επιτευχθεί η σταθεροποίηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μόνον από τα αυτοκίνητα.
Μια «πρόκληση τεχνολογικά εφικτή», υπογραμμίζουν οι ερευνητές του ITF. Κατά την άποψή τους, ο πυρήνας της στρατηγικής πρέπει να είναι η βελτιστοποίηση της εξοικονόμησης καυσίμων μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. «Αυτό απαιτεί να ξεκινήσει σήμερα η πολιτική στήριξη για αυτή τη μακρόχρονη διαδικασία», τόνισε ο γενικός γραμματέας του ITF.
«Η καινοτομία είναι το κλειδί। Τη χρειαζόμαστε σε όλους τους τομείς: για να αντλήσουμε τα περισσότερα από τις "κουρασμένες" και δοκιμασμένες τεχνολογίες, για να ανοίξουμε νέους δρόμους που θα μπορέσουν να κάνουν τις μεταφορές πιο "καθαρές", πιο ασφαλείς, πιο αποδοτικές και την πρόσβαση σε αυτές ευκολότερη», κατέληξε.
Πηγή energeia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου