Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Σχέδια για Πλωτό Σταθμό LNG από τον Όμιλο Μυτιληναίου

Την προοπτική δημιουργίας πλωτού σταθμού LNG στην χώρα μας εξετάζει ο όμιλος Μυτιληναίου, ο οποίος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με ξένες εταιρείες που κατέχουν τεχνογνωσία για ανάλογη επένδυση, το κόστος της οποίας θα φτάσει τα 200 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας την Τρίτη στο πλαίσιο του ενεργειακού συνεδρίου Mediterranean Sustainable Energy Summit, ο επικεφαλής του φερώνυμου ομίλου κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος γνωστοποίησε ότι ο όμιλος σχεδιάζει να προχωρήσει, σε συνεργασία με εταιρείες που έχουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία, στην κατασκευή πλωτού σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG.

Ο ίδιος ανέφερε ότι ο σταθμός μπορεί να έχει δυναμικότητα της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως, μέσω της οποίας θα καλύπτονται οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής του ομίλου που είτε λειτουργούν ήδη είτε και πρόκειται να κατασκευαστούν, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης της Kόρινθος Power, η οποία έχει δρομολογηθεί σε συνεργασία με την Μότορ Όιλ.

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, και σε συνδυασμό προς την τήρηση των εν ισχύι συμβάσεων του ομίλου με την ΔΕΠΑ για την προμήθεια αερίου μέσω των αγωγών, ο πλωτός σταθμός θα μπορούσε να καλύψει ένα μεγάλο μέρος των αναγκών που θα έχουν η μονάδα συμπαραγωγής της Αλουμίνιον της Ελλάδος, οι μονάδες συνδυασμένου κύκλου στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας και στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας ( το 35% ανήκει στη Μότορ Όιλ), όπως επίσης και τις ανάγκες του διυλιστηρίου της Μότορ Όιλ.

Ο ίδιος δεν αναφέρθηκε στον πιθανό τόπο εγκατάστασης του σταθμού στην Ελλάδα, ενώ ως βασικό πλεονέκτημα για το στήσιμο ανάλογων σταθμών προσδιόρισε το ότι έχουν πολύ μικρότερο κόστος, καθώς η κατασκευή τους δεν λαμβάνει υπ’ όψιν το κόστος αντιμετώπισης σεισμικής δραστηριότητας.

Σχεδιασμοί και κατασκευές πλωτών σταθμών LNG, οι οποίοι είναι γνωστοί διεθνώς κυρίως με την ορολογία GIFT (Gas Import Floating Terminals) είναι αρκετοί σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, με τα πλέον πρόσφατα σχέδια να αναφέρονται στο Ντουμπάι, στον λίβανο, στο Πακιστάν, στην Ινδονησία κ.α.

Σύμφωνα, τέλος, με τις επισημάνσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΠΑ κ.Χάρη Σαχίνη, ο οποίος επίσης μίλησε στο συνέδριο, η προωθούμενη διασύνδεση της Ελλάδας με την Ιταλία με υποθαλάσσιο αγωγό (IGI) φυσικού αερίου, θα είναι δυνατό να λειτουργεί και αμφίδρομα, εισάγοντας μέσω Ιταλίας, αέριο από τη Βόρεια Αφρική.

Πηγή energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου